En lille bommert!

Nu i Polen

Den første nat i Polen overnattede vi i den meget smukke by Przemysl. Dagen efter skulle vi med bussen til Sanok, hvor vi skulle sove nogle dage hos et par fra Hospitalityclub. For at være i god tid, ringede vækkeuret kl. 7.20. Vi tog bad, pakkede og spiste morgenmad på hotellet inden en ca. 20 min. gåtur til busstationen.

Vi var der i rigtig god tid, og bare sådan lige for at dobbelttjekke, gik Rasmus hen til billetlugen og spurgte om afgangstid og -sted. Bussen skulle afgå kl. 9.50 fra ”spor 7”, så alt var i den skønneste orden.

Da tiden nærmede sig, begyndte vi at spejde rundt efter den rigtige bus. Men der var og blev tomt på stationen. Det undrede os noget, men vi blev enige om, at bussen da kunne være forsinket.

Da klokken nærmede sig 10, gik Rasmus igen op til billetlugen for at spørge, om de vidste hvor bussen blev af. Damen så noget forundret på ham og sagde ”jamen bussen afgår først kl. 9.50” og pegede på sit armbåndsur… som viste 9.00.

Tidszone

Vi er rejst ind over tidszonen uden at opdage det – og er således stået en time for tidligt op! Så det gav os lige en ekstra time på en tom busstation et sted i det sydlige Polen.

En glædelig overraskelse

Til gengæld fik vi også en positiv oplevelse her til morgen. Da vi kom til Przemysl i går, forsøgte vi at få værelse på byens eneste hostel, men alt var udsolgt. De var ikke særlig hjælpsomme i turistinformationen, så vi endte på byens største og dyreste hotel Gromada. Da Rasmus spurgte på prisen for et dobbeltværelse lød den på 249 sloty (ca. 500 kr.), og da han spurgte efter et billigere sted at bo, sagde manden i receptionen, at han nok kunne lave en pris på ca. 200-220 sloty i stedet for.

Glæden var dog stor her til morgen, da regningen kun lød på 160 sloty! (ca. 300 kr.) Så det bliver fejret med en ekstra cola!

It's only fair to share...Share on Facebook