Quito, Ecuador

Quito

Efter en meget lang rejse på 28 timer og med stop i både Amsterdam og Panama City, ankom vi meget trætte til vores hostel Colonial House. Det ligger i den gamle bydel af Quito.

Og selvom vi burde have faret ud i byen og fejret, at 3 af os var i Sydamerika for første gang, gik vi faktisk bare på hovedet i seng lige efter ankomsten. Over et døgns rejse trækker tænder ud – hver gang!

Derfor fik vi også først et indtryk af byen næste dag. Her stod vi op til solskin, kolibrier i haven og morgenmad på det centrale marked. Det er jo altid spændende, hvad de lokale spiser, og det er oftest billigt at spise på markedet.

Morgenmad fra det lokale marked i Quito

Efter et solidt morgenmåltid var vi klar til den helt store byvandring. Vi fandt snart ud af, at Quito har ret stejle gader. Og med en beliggenhed i 2.800 meters højde, fik vi hurtigt vurderet vores kondi til ikke eksisterende. Faktisk er Quito en af verdens højest beliggende hovedstad, og det kan mærkes på vejrtrækningen.

Stejl gade i Quito

Søndagsstemning

Det var søndag og meget stille alle steder. Kun på de større pladser var der liv. Her dansede folk i farverige folkedragter.
Vi havde straks et positivt billede af byen, som føles venlig og hyggelig. I får lige et par gadeskud.
Dans i Quitos gader

Gadebillede fra Quito

Sovende dame i Quito

Om eftermiddagen besøgte vi en park, som lå bag vores hotel. Vi ville egentlig kigge på fugle, men så ikke så meget spændende. Til gengæld var udsigten over Quito formidabel.
Byen er bygget på siden af den aktive vulkan Pichincha, og her oppe fra parken fik vi virkelig et indtryk af, hvor langt byen strækker sig mellem bjergene. Egentlig troede vi, at byen havde mange flere indbyggere end de godt 2 millioner.

Udsigt over Quito

Vi kunne sikkert sagtens have brugt en dag mere i Quito, men da vi ikke rigtig var interesserede i museerne i byen, besluttede vi hurtigt, at en dag var nok i denne omgang.

Lidt info:

Til dem af jer, som skulle komme på disse kanter, så boede vi på Colonial House for 25 USD pr. par for et dobbeltværelse med eget bad/toilet. Der er en lille have med ligggestole og hængekøjer og personalet er meget venligt. Der er ca. 15 minutters gang til La Grand Plaza og 5 minutter til Centralmarkedet.

Hostlet Colonial House

Det er utrolig svært at finde noget at spise søndag aften i Den gamle bydel. Nærmest alt er lukket ned, så det er meget godt at være forberedt ved evt. selv at lave mad, hvis man bor på et hostel.

Katedralen i Quito

Læs også: Drømmen om Galapagos

Læs også: Med ticuna-folket i Amazonas

Se alle indlæg fra vores rejse til Ecuador:

Flere billeder fra vores tur til Ecuador og andre rejser kan findes på vores Facebookside. Vi håber, at du har lyst til at synes godt om siden og følge os på vores næste rejser.

It's only fair to share...Share on Facebook
Tweet about this on Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

1. Super god læsning og god overskuelig indlæg 😉 Glæder mig til at følge mere med i jeres videre rejse. Fortsat god rejse 😉